среда, 13. април 2011.

Moda


                            Bata Spasojević - osvajanje sveta


lobodan Bata Spasojević, jedan od naših najcenjenijih modnih kreatora, Srbiju je odavno osvojio, a kako stvari stoje uskoro će i svet.


Pre mesec dana dobio je laskavo priznanje na nedelji mode u Majamiju „International Rising Star 2011”, koju mu je uručila lično gospođa Bet Sobol – predsednica i osnivač Nedelje mode u Majamiju. Ona je naglasila, imajući u vidu Batin dizajnerski potencijal, da će se njegovi stvaralački talenti mnogo više videti u bliskoj budućnosti širom SAD - a i sveta. Gospođa Sobol radila je sa nekim od najuticajnijh svetskih modnih dizajnera današnjice kojima je obezbedila osnovu za sticanje međunarodne reputacije. 

Ova nagrada otvorila je Bati velike mogućnosti za sledeće svetske modne izazove kao i širenje tržista za njegov brend “Individual”. Prve reakcije publike, preko 600 medija i mnogobrojnih modnih poslanika bile su propraćene najpozitivnijim komentarima - da su i muška i ženska revija odisale futurističkim rokenrol duhom. 

„Nagrada koju sam osvojio u Majamiju za najboljeg internacionalnog kreatora u usponu je prekretnica u mojoj karijeri. To je prepoznavanje mog rada u svetu i jedan preokret u mom životu. Mnogo mi znači s obzirom da sam odabran od strane stručnih ljudi. Daje mi veliki kredibilitet ali i veću odgovornost. Nadam se da je Njujork sledeća stanica, preliminarne razgovore sam obavio i sada sve zavisi od mene”, kaže Bata Spasojević za B92. 

Posle Majamija on je posetio i Njujork koji mu je pružio inspiraciju za poslednju kolekciju Guitar Heroes, koju je predstavio na nedavo završenoj Beogradskoj nedelji mode. Našem kreatoru je Njujork pružio sve potrebne „sastojke” (dinamika grada, kultura, muzika) za stvaranje još jedne izvanredne modne bajke. 

„Do naziva same kolekcije došao sam posle obilaska Metropolitena gde je jedna od izložbi imala naziv Guitar Heroes i rekao sam, to je to. Taj naziv se odlično poklopio sa mojom pričom. Inače, meni su inspiracija uvek bile auto-moto trke i jakne koje nose na takvim događajima; to mi se provlači iz kolekcije u kolekciju. Muzika je takođe jedan od glavnih izvora inspiracije“. 

I najnovija kolekcija je, već po tradiciji, bila muško-ženska. Za devojke je kombinovao kožne komade i kožne jakne sa letnjim, lepršavim materijalima poput svile, a kod muškaraca akcenat je na sakoima, kožnim jaknama i plemenitim materijalima. Boje koje se provlače kroz sve modele su crna, siva, led siva, pesak i boja duvana.
Kreatori inspiraciju za svoje kolekcije dobijaju sa svih strana. Kada ideja krene, njen tok je prirodan i samo se nadograđuje, kao što je Bati put u Ameriku pomogao da zaokruži svoje poslednje umetničko delo. Ipak, s obzirom da on mnogo računa vodi i o kvalitetu same kolekcije, za izradu odeće je potrebno malo više vremena. 

„Realizacija mora da traje da bi to sve bilo kvalitetno i dobro urađeno. Na poslednjoj kolekciji ste imali prilike da vidite stvarno perfektno urađene komade. To mi je najveći kompliment, kad mi neko kaže da su moji modeli stvarno kvalitetni. Uvek želim da sve bude perfektno - i konstrukcija i izrada i dizajn“. 

A da Spasojević nije cenjen samo u modnim krugovima, pokazala je i njegova saradnja sa proizvođačem automobila Mazdom. On je osmislio poseban amblem za model dostupan kupcima u Srbiji. Pored dizajna apliciranog na samom automobilu, Mazda 2 biće dostupna i sa posebno dizajniranim patosnicama, kao i držačima za ključeve sa istim motivom. 

Mazda 2 Individual prvi put je predstavljena na Sajmu automobila u Beogradu. Uz sajamsku premijeru, ona je imala i posebno mesto na modnoj pisti u Centru Sava gde je prikazana revija Guitar Heroes.  

Ipak, u svetu mode nije sve tako divno i krasno kao što se misli. S obzirom da je ovo mala sredina nije teško ustanoviti da se Batinom velikom uspehu ne raduju svi. Ljubomore ima svuda pa tako i u modnim krugovima. Nažalost ljudi ponekad loše reaguju, sujeta radi. Do sada smo imali prilike da čujemo kako neki kreatori imaju potrebu da se verbalno brane i to uglavnom oni koji nisu školovani za ovaj posao. 

„Ti ljudi jednostavno ne puštaju da rad govori umesto njih. Ali na svu sreću ima i onih drugih. Oni koji su ostvareni, uspešni, rade svoj posao i ne bave se ogovaranjem kolega”, kaže Bata. 

On se ne uzbuđuje zbog povremenih negativnih komentara. A i zašto bi? Posla, na svu sreću, ima puno i nema se vremena za bavljenje takvim stvarima. 

Često sarađuje i sa poznatim ličnostima. „Oblačio” je Mariju Šerifović, Jelenu Tomašević, Slađanu Milošević, Bebi Dol... 

„Od malih nogu san mi je bio da oblačim Slađanu Milošević i Bebi Dol. Njih dve su bile veliki izazov za mene. 

Volim da radim sa svima jer svako ima neki svoj stil i svima treba udovoljiti. Pred saradnju su pomalo stegnuti, ali se brzo opuste. Svako ima neki svoj ugao posmatranja i želju kako njihov stajling treba da izgleda, a moje je da sve njihove želje uoblikujem na najbolji način”. 

Sudeći po reakcijama u svetu ali i poslednjoj kolekciji koju je predstavio kod nas čini se da će Bata svoju modnu priču pričati još dugo, i muškarcima i damama sa stilom u Srbiji ali i širom planete pružati zadovoljstvo da šetaju u njegovim remek delima.

_______________________________________            

                         Lagerfeld dizajnira Diet Coke bočice


Modni dizajner Karl Lagerfled uneo je visoku modu među bezalkoholna pića, otkrivši tri nove pomodne bočice za Diet Coke.
Ova ograničena serija specijalno dizajniranih bočica u belo-roze-crnoj boji, sa perpoznatjivom siluetom kreatora, pojaviće se u evropskim radnjama u aprilu a u američkim u junu. 

77-godišnji kreator modne kuće Chanel poznat je i po tome što je 2001. godine smršao skoro 45 kg osmislivši sopstvenu dijetu od kuvanog povrća i niskokalorične „dajet kole“. 

„Kao što svi znaju, pio sam Diet Coke i ništa drugo dan i noć”, kazao je Lagerfeld, dodavši da mu je uvek uzbudljivo da svoju kreativnost ispolji na najrazličitijim poljima. 

„Bilo je pravo zadovoljstvo da radim kampanju sa ljudima koje volim i proizvodima koji mi se sviđaju”. 

U propratnoj reklamnoj kampanji Lagrefeld je angažovao manekeneke Koko Roša, Hajdi Maun i Dženel Vilijams. Ovo je Lagerfeldova druga saradnja sa kompanijom Koka-kola, budući da je prošle godine uradio dizajn za „koka-kolu lajt”. 

Najpopularnije gazirano piće na svetu odavno je uplivalo u svet mode. Počev od 2003. svoje bočice kreirali su Metju Vilijamson, Đanfranko Fere, Marni i Roberto Kavali.


_________________________________________                

               5 načina da izgledate seksepilnije u svojoj odeći


 Kod krojača verovatno idete samo u retkim situacijama kada je potrebno da skratite predugačke pantalone ili zamenite rajsfešlus na istim. Ali, vešta krojačica može postati vaše tajno modno oružje. Uz vrlo malo novca možete učiniti da vaša odeća postane super seksi i da vam pristaje mnogo bolje. A nekoliko šavova na pravom mestu može učiniti i da izgledate mršavije. Evo malo poznatih trikova za modni redizajn odeće, direktno od njujorškog krojača Lars Norda...

1. Seksi sako

5 načina da izgledate seksepilnije u svojoj odećiZa sako se često odlučujemo kada želimo da dodamo notu “muškog” šarm našem stilu, ali oni i te kako mogu biti ženstveni i seks. Važno je samo da tačno prijanjaju vašoj figuri kada se zakopča dugmad. Moderni ženski krojevi u glavnom jesu strukirani, ali ponekad je i njima potrebno dodati koji šav više. Ako se već uputute krojaču sa zahtevom za jedno “ekstra strukiranje”, pročešljajte malo i mamin ormar. Njen stari blejzer u stilu osamdesetih, možda i ne izgleda naročito privlačno, ali zato u sebi nosi ogroman potencijal za veštu ruku krojača.

2. Super size je ok

Ako naiđete na komad garderobe koji vas obara s nogu, ali nema više vaše veličine, kupite slobodno broj veći. Ovo je svakako bolje rešenje od kupovine manjeg broja uz obećanje sebi da ćete smršati u naredne dve nedelje, kako biste upseli da se uvučete u extra small suknju. Krojač će vrlo lako suziti višak tkanine i prilagoditi model vašoj građi. Postoje ipak dva izuzetka o kojima treba da vodite računa: garderobu koja vam je preširoka u kukovima ili ramenima treba zaobići, jer je to najteže prepraviti, pa vas krojačka intervencija u tom slučaju može prilično koštati.

3. Kraće je bolje 

Predugački rukavi mogu stvoriti iluziju da gornji deo vašeg tela izgleda punije nego što jeste. Rukavi bi trebalo da se završaju tačno preko vaših zglobova, kada vam ruke opušteno vise pored tela. Pa ako su duži, odnesite ih na skraćivanje. Imajte na umu, međutim, da skraćivanje za više od 2 cm može narušiti oblik rukava. Ako je potrebno veće skraćivanje, možete da isprobate ovu ideju: recite krojaču da iznutra našije neku odgovarajuću tkaninu, koja će biti zanimljiv detalj kada zavrnete rukave.

4. Sve je podložno prepravkama

Da, veš i tašne takođe mogu biti sređeni u krojačkoj radnji. Ako su vam kaiševi na tašni predugački, skratite ih, naročito ako ste niski, jer vas prevelika torba može učiniti još sitnijim. Ako se bretele na vašem omiljenom brushalteru rastegnu, neka ih krojač zameni. Možete odneti na popravku apsolutno sve što vam padne napamet! Svakako bolje nego da to zaturite na dno ormara i zaboravite da uopšte imate taj komadić garderobe.

5. Postoji trik za spuštanje cene

Većina krojača u svom cenovniku ima popuste na količinu, a čak iako to nije slučaj kod vašeg, možete pokušati sa malim cenkanjem. Skupite što više stvari koje želite da prepravite i odnesite ih odjednom, tako ćete proći jeftinije nego da nosite jedan po jedan komad.

_____________________________________________             

           Natalia Vodianova promoviše veš kao slatka zečica

Super model Natalia Vodianova ovog proleća je promoter linije veša "Etam". Uoči Uskršnjih praznika snimila je nekoliko zanimljivih fotografija.


Ruska lepotica se modelingom bavi od 16. godine. U braku je sa Justin Portman od 2001.
Njena sjajna, tinejdžerska figura u izazovnom vešu, sa ušima na glavi izmamila je uzdahe najvećih modnih znalaca. Modeli, nežni, senzualni, od najfinije čipke, svakako će ispoštovati kriterijume i najzahtevnijih dama.
- Odlično sam se uklopila u zahteve stilista. Ja sam nežna i od mene ne možete nikako da napravite vamp ženu - rekla je za "Daily mail".

LINIJAA ona, iako ima troje dece, desetogodišnju karijeru, kaže da joj sa lakoćom polazi za rukom da izgleda... savršeno. Kaže da se pridržava dijete po krvim grupama, redovno trči.
Nataliu(29) zbog svega zovu i "Super Nova". Njena deca Lucas Alexander(10),  Neva(5) i Victor(3) takođe su njeni, kako kaže, "lični treneri".

KOLEKCIJAU okviru priznate francuske modne marke "Etam", sa kojom od 2009. sarađuje, kolekcija nazvana "Natalia" sadrži veoma udobne komade donjerg rublja. Cene su pristupačne od 9 do 35 evra koliko koštaju brushalteri. Možete naći i slatke bebi dol komplete, spavaćice i letnje haljine.

_____________________________________________ 

                                   Najskuplji štof na svetu

Od čega su sašivena elegantna odela koje na filmskom platnu nose npr. Danijel Kreg kao Džems Bond ili recimo Leonardo di Kaprio u filmu „Avijatičar“? Odgovor na to pitanje pronalazimo u Belgiji.
Priča počinje u pogonima firme „Skabal“ u Belgiji. Tu nastaju odela-unikati koja će kasnije biti nošena u Holivudu ili na nekoj modnoj pisti u Milanu. Krojači iz svih krajeva sveta znaju da se tu proizvode najbolji materijali na svetu. Godišnje 40 novih, i to pod budnim okom Majkla Deja. Dragocene tkanine su proizvod višegogodišnjeg rada, istraživanja, dorađivanja i usavršavanja. 

„Važno je da uvek imate nešto novo, ali u isto vreme u tome ne bi trebalo da prelazite granice, jer revoluciju niko ne želi. To je razlog zbog kojeg obično kažem da trendovi u ovoj branši ukazuju na evoluciju, a ne revoluciju. Evolucija je nešto slično onom što smo već imali, ali sveže, modernije, bolje, a ne u potpunosti drugačije, što niko ne bi želeo da nosi“, objašnjava Dej. 

Vuna sa Anda 

Mala iznenađenja i tajne u tkaninama „Skabala“ utiču i na cenu - na primer vez od zlata. Jedan metar takvog materijala košta 700 evra. A tu je i materijal sa dijamantskim prahom. Vikunja je npr. poznata po izuzetno kvalitetnoj vuni sa planiskog venca Andi i košta oko 1.500 evro po metru 

„Taj materijal je skupo zato što je ta tkanina retka. A posebna je zbog materijala, tačnije finog vlakna. Zbog toga je materijal mekan, nežniji od kašmira. Imamo dosta kupaca koji ne žele da ističu to da je njihovo odelo deset puta skuplje od drugih, važno je da su dobrog kvaliteta“, dodaje Dej. Sve što želite da se nađe na tkanini, „Skabal“ sprovodi u delo. A zatim se materijal iz Brisela šalje u Zarbriken i tu nastaju elegantna odela. 

Prava evropska firma 

Dnevno se u Zarbrikenu proizvede 200 unikata. Sve se izrađuje po narudžbini, od natpisa do dugmića. Klijentelu te firme čine poznate ličnosti -od političara do glumaca. 

„Rekao bih da smo ponosni, kao evropska firma koja je uspela da uđe u američki svet, svet Holivuda. To nije mala stvar. Prvo, dizajneri znaju da će ovde naći kvalitetne materijale. Drugo, da smo u proizvodnji veoma fleksibilni. Proizvodimo materijale za specijalne prilike, filmove, nevažno o kojoj epohi govorimo“, kaže rukovodilac firme Gregor Tisen. 

U prostorijama u Zarbrikenu upravo se pravi odelo, po ugledu na kroj iz 80-ih godina. Urađeno je za holandskog glumca Rutgera Hauera poznatog po ulozi u filmu „Blejd raner“. Kompanija Skabal umešala je svoje prste u produkciju mnogih kultnih filmova. 

Sve, dakle, nastaje u Evropi, od vlakana vune do samog odela. Tkanine dakle nastaju u Engleskoj, po narudžbini dizajnerskog tima u Briselu. Svaku ideju i proizvod proverava Majkl Dej koji kaže: „Mislim da je pred nama svetla budućnost, jer se sve više ljudi okreće individualnom izboru. Ne žele da nose, ono što nosi većina na ulici. A to je veoma, veoma važno.“

Нема коментара:

Постави коментар